REKLAMACJE
Prawo do skorzystania Z reklamacji Konsument ma 2 lat od dnia zakupu towaru. Termin ten nie może zostać skrócony w przypadku gdy chodzi o towary nowe. Nie ma tu znaczenia czy obuwie zostało zakupione w sklepie stacjonarnym, czy też na stronie internetowej.
- W przypadku reklamacji towaru(wada) odeślij go na nasz adres: C.H. Załęże sklep iButy, ul. Bocheńskiego 69, 40-816 Katowice. Dołącz koniecznie prawidłowo wypełniony Formularz Reklamacyjny (znajduje się w załączniku);
-Reklamacje są rozpatrywane zgodnie z ustawą z 27.07.2002r. O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz.U.Nr 141, poz.1176 z późn. zm.);
Pamiętaj, że reklamacji nie podlega:
- naturalne zużywanie obuwia (dotyczy: fleków, wyściółki, wkładek, podeszwy itp.);
- uszkodzenia mechaniczne (obicia, otarcia, pęknięcia, rozerwania itp.);
- wady jawne widoczne w momencie otrzymania paczki, a nie zgłoszenia natychmiast po ich stwierdzeniu;
- uszkodzenia wynikłe ze złego dopasowania obuwia do stopy;
- niewłaściwe użytkowanie oraz konserwacja;
- przemoczenie oraz plamy powstałe po jego przemoczeniu;
- elementy ozdobne obuwia np. klamry, guziki, gumki, zamki itp.;
- odbarwienie się wnętrza buta wykonanego ze skór naturalnych, wygoda obuwia;
- uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz obleczenia obcasów;
- Obuwie brudne, zaniedbane, mokre lub niewłaściwie konserwowane nie podlega reklamacji;
- Przemakanie obuwia nie jest wadą;
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
1. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny.
2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a) http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
b) http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
c) http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
3. Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej;
b) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego lub koncyliacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Klientem, a iButy;
c) Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami;
4. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a iButy, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Uprzejmie informujemy, że w Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach jest otwarty w następujących dniach i godzinach:
poniedziałek - piątek, w godzinach 7:30 - 15:30
wtorek dyżur 15:30-18:00
obsługa Interesantów odbywa się w:
• Katowicach w pokoju nr 13 na I piętrze,
• delegaturze w Bielsku – Białej w pokoju nr 207 na II piętrze,
• delegaturze w Częstochowie w pokoju nr 302 na III piętrze.
Kontakt elektroniczny: sekretariat@katowice.wiih.gov.pl , telefoniczny: (32) 356 81 00, fax (32) 255 10 12, przez elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej ePUAP: /IH/skrytka Można również skorzystać z poczty tradycyjnej, wysyłając dokumenty na adres:
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach
ul. Brata Alberta 4 40-020 Katowice